Hemma hos pappa. Har har han precis fått en tv och en fotbollsresa och i paketet väntar en klocka från Thomas Sabo. 
 
På Kippers källare. Min och Katrins förrätt; pilgrimsmusslor med jordärtskockspuré och stekt grönkål. Himmelskt gott. 
 
Alla andras förrätt; ruggigt god toast skagen! 
 
Efterrätt nummer ett; någon chokladkaka med körsbärsglass om jag inte minns fel. Mumma! 
 
Var ungefär här jag upptäckte att det blir väldigt fina bilder om man låter någon lysa med lampan på iPhonen och samtidigt fotar med systemkameran.
 
Är ju inget större fan av bilder med blixt men detta blev väldigt fint tycker jag! 
 
Så efterrätt nummer två; creme brùle, päronsorbet, päron och kex.
 
Här var lite bilder från i lördags (mest i matväg) från systemkameran. Får se om jag delar med mig av dem som togs med telefonen också eller om de får stanna där, i telefonen. Lyckades inte fånga någon bild på varmrätten (vilket i och för sig kan vara ett gott tecken på att vi hade det så trevligt att jag glömde det...) men då åt jag i alla fall oxfilé, medium-rare, som det ska vara! Och jag lever fortfarande på lördagskvällen, ni vet sådana stunder som man "kan leva länge på". 

Kommentera

Publiceras ej