Två suddiga men härliga bilder från vår cykelfest i lördags. 

Helgen är över men den var väldigt fin. Fredagskvällen spenderade jag hemma med David i den sköna värmen, vilken kväll! På lördagen åt jag och Tova frukost på studsmattan innan jag åkte till stranden med min syster och Lisen. Första stranddagen detta året och jag och syrran tog till och med ett dopp i havet!!! 
 
Efter stranden och en dusch var det dags för cykelfest med dansen. Amanda kom hit strax innan fyra och vi cyklade bort till Liza där festen skulle börja. Det blev kaffe och nybakta bullar och så fick vi alla varsin vattenflaska och en påse med saker som vi skulle ha med oss. Sedan cyklade vi alla elva stycken hem till mig för ett snabbt stopp och här lekte vi två roligt sammarbetslekar innan vi cyklade vidare hem till Johanna. Där började de individuella tävlingarna med sked- och potatistävlingen, följt av kast med gummistövel mellan benen och avslutningsvis en liten kom-ihåg lek!
 
Efter lekarna, lite dricks och chips var det dags för en lite längre cykeltur till Theresa i Rinkaby. Där åt vi förrätt, massa goda snittar och tapas! Mums mums. Lite lekar blev det även här innan vi cyklade vidare mot Ursula i Åhus fast med stopp på vägen då det lästes en fråga med temat cykel på på varje stopp. Väl framme hos Ursula, lite blöta av regnet, åt vi huvudrätt och hade prisutdelning och tackade Johanna och Liza för en väl uppstyrd och väldigt rolig cykelrunda/fest! 
 
Vid elva cyklade jag vidare hem till Emma där hon hade sin examensfest och där även min syster och hennes kompisar befann sig. Och efter två trevliga timmar där fick jag skjuts hem genom ett regnigt Åhus och Kristianstad. Skönt att slippa cykla hem...
 
På söndagen testade jag att åka motorcykel för första gången. Jag och David körde en liten runda i Fjälkinge innan vi åkte till Åhus med grannen och köpte glass och hämtade hem min cykel. Sen ville jag åka lite till så vi tog en lite lite längre runda än bara Fjälkinge och körde till Hammar och hem igen. Häftig känsla men jag har väldigt mycket respekt för dem dära motorcyklarna... På kvällen blev det grill hos grannarna och sedan kollade jag på vigseln mellan Carl Philip och Sofia. Så vackert. 

Kommentera

Publiceras ej