Gårkvällens packning. 
 
Nu sitter vi i bilen påväg till Tyskland. Jag, min syster, pappa och farmor. Pappa och farmor skulle egentligen till Tyskland själva och träffa farmor två systrar men jag och Katrin ville följa med så vi har tillsammans med pappa planerat för detta i över en månad och imorse var det dags. Jag körde in till stan vid halv sex imorse och sedan skjutsade pappa ut mig och Katrin till Vä där vi väntade på en busshållsplats medan pappa hämtade farmor som fortfarande inte hade en aning om att vi skulle följa med. Så sedan när de körde så stod vi där vid vägen och överraskade henne. Så himla roligt och hon blev så glad. 
 
Nu kör vi på bron över till Danmark och sedan ska vi genom Danmark och över till Tyskland där vi ska till Laboe som ligger cirka 30 minuter från Kiel. Där är farmor uppvuxen. Ska bli spännande att få se var hon växte upp. På söndag tar jag och Katrin tåget hem till Sverige igen så det blir verkligen en liten weekend i Tyskland. 

Kommentera

Publiceras ej