Gódag! Nyårsafton och allt. Känner att jag har lite att ta igen här på bloggen efter några intensiva men väldigt roliga dagar. Vi börjar med lördagen. Då var jag på stan med syrran och Tova en runda och på kvällen var jag och min syster hos Emelie och Alicia som bjöd på fördrink och en god trerätters middag. Vinet hade vi med oss och så brukar vi alltid göra då vi bjuder varandra på middag. De som blir bjudna tar vin med sig. Detta är ju faktiskt en tradition vi har att vi två syskonpar ses och bjuder varandra på middag. Detta var den 5:e gången vi gjorde det.
 
Efter middagen spelade vi ett roligt spel som går ut på att förklara ord för varandra och göra charader. Vid tio satte vi oss sedan och tittade på alla tre avsnitt av Torka aldrig tårar utan handskar. Sen kom mamma och hämtade oss vid ett. När jag kom hem var inte David och Tova hemma. De var hos grannen så jag gick in där, blev bjuden på mer vin och kortspel och vi var inte hemma förens klockan fyra på natten/morgonen!! Här kommer iallfall lite bilder från kvällen:
 
Fördrink.
 
Riktigt goda!
 
Dags för förrätt.
 
Väldigt god kall soppa med bland annat avokado, gurka, vitlök, cayenepeppar och creme fraiche.
 
Till huvudrätten: Sallad och ett väldigt gott bröd som vi även fick till förrätten.
 
Och så fick vi pasta med kyckling och saffran, mums!
 
Vi drack det goda rosévinet Barefoot.
 
Efterrätt: Hemmagjord kolasås med glass, grädde, blåbär och strössel.
 
Fina Emelie och Alicia. Ni kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.
 
Syrran och jag får avsluta.

Kommentera

Publiceras ej