Bilder från förra fredagens middag på Äspets rökeri.

För en vecka sedan var jag, David, min syster, pappa och farmor på Äspets rökeri och åt gott. Det var vår present till farmor som hon fick för några veckor sedan då hon fyllde år. Till förrätt delade jag och Katrin på en fisktapas som innehöll heta torskbollar med limeaioli, tomatsalsa och knäckebröd, sashimitonfisk med wasabi, soya och inlagd ingefära och avslutningsvis en bit grovt bröd med hälleröra på som innehöll hälleflundra, handskalade räkor, kapris, rödlök och majonäs, toppad med bacon!
 
Till huvudrätt åt jag Stjerneskud som är tempurapanerad och friterad torsk på danskt rågbröd med handskalade räkor, kallrökt lax, färsk sparris, stenbitsrom, romsås och sallad. Mumsigt!! Och trevlig kväll med min fina familj.

Kommentera

Publiceras ej