Dagens frukost.

I dag bakade jag bullar till frukost vilket var superenkelt. Blandade 5 dl mjöl med 1 msk bakpulver. Därefter hällde jag i 2,5 dl vatten och 3 msk sirap och blandade ihop det till en kletig deg som jag sedan formade till bullar med mjöliga händer och hade i ugnen i 15-20 minuter på 200 grader. Kalasgoda blev dem!
 
Efter denna goda söndagfrukost fixade jag och David i trädgården lite. Han klippte gräset och jag planterade rödlök och ruccola. Vi kastade också frisbee (vilket faktiskt är riktigt roligt) och röjde i vårt uterum dit det i morgon kommer lite nya möbler. 
 
Vid tre var det sedan dags för mig att köra till dansen för en och en halv timmes dans, en och en halv timmes planering/mat med Emelie och Amanda och en och en halv timmes ledarmöte. Och räknar man ihop det kan man snabbt se att halv åtta var jag klar och har nu precis hunnit komma hem och äta kvällsmat. Ska städa undan lite nu och sedan ta en dusch innan sängen väntar för att få lite sömn innan skolan väntar i morgon.

Kommentera

Publiceras ej