Stora rabarber hos mamma!
 
Igår var jag ledig, vilket alltid är skönt då man oftast jobbar. Jag och Tova åkte med David in till mamma när han skulle iväg jobba, så spenderade vi några timmar med mamma. Satt och pratade och åt lunch. När David kom gick vi ut och plockade rabarber, herregud vad stora dem var!! Sen körde vi inom maxi och sedan hem. Väl hemma började jag koka rabarbersaft, fyra liter blev det, vilket ger cirka 12 liter utspädd saft sen.
 
Vid fyra kom regnet och åskan så jag och David mös ner oss i sängen en stund innan han gick iväg till grannen där Tova var, och jag städade och rensade bland mina underkläder. Sen körde jag och hämtade syrran vid bussen. Hon var här hela kvällen och höll oss sällskap. Vi fixade med lite studie grejer, åt mac donalds mat och pratade. Gud vad jag kommer sakna henne när hon flyttar till Kalmar om några veckor, tror inte ens att jag själv kan förstå hur mycket jag kommer sakna henne. Men jag får väl ta en och annan tripp till Kalmar, vilket ska bli trevligt.

Kommentera

Publiceras ej