Då var månadens sista dag snart över. Jag har haft en toppen helg, verkligen. Närmare beskrivning över fredagskvällen och lördagen kommer sen.

Idag sov jag till tolv, sen var det fullt upp. Jag och syrran åt frukost, skrapade ihop allt frukostmaterial vi hade hemma typ och insåg att vi måste handla. Efter frukosten städade jag hela lägenheten och Katte diskade, måste ju vara fint när mamma kommer hem efter att ha varit borta hela helgen. När lägenheten var fin gjorde vi vid oss, gick och slänge sopor och gick bort till bilen där pappa väntade. Vi körde upp till sjukhuset och hälsade på morfar. Han var pigg och glad, tyckte jag. Söta morfar, som jag och Katte alltid säger. Efter besöket körde jag och Katte till Maxi och storhandlade. Var ju även tvungen att fylla kylskåpet tills mamma kom hem.

Vi fick med oss mycket gott hem. Hemma hann jag dock bara vara i fem minuter, sen körde jag iväg till dansen där vi dansade zumba, mycket skoj. Även sista gången jag fick träffa Emelie innan hon åker till USA imorgon, kommer sakna henne enormt, mest på dansen där hon alltid är en glädjespridare!! Iallafall, när jag kom hem hade min syster lagat mat, lövbiff med klyftpotatis och tomater med mozarella. Mums!! Efter duch och disk har vi slappat framför tv:n hela kvällen, gossip girl, ensam mamma söker och nu Beck.


Min syster är en mästerkock!! ;)

Kommentera

Publiceras ej